Venkovní prodej a cizí jazyky


Opravdu není třeba umět dokonale řeč, nicméně je velice přínosné se naučit alespoň základní pojmy. Nejenom, že si budete připadat mnohem lépe, ale i na tržbě by to mohlo být velice výrazně znát. Turisté ze západních zemí nemají hluboko do kapsy, a pokud jim uděláte radost pozdravem či oslovením v jejich jazyce, jistě to ocení. Není třeba ovládat jazyk dokonale, nehodláte přece se zákazníkem filozofovat, ale určité základy a pohotovost při odpovědi jistě nebude na škodu.
studentka se slovníkem.jpg
Jakým jazyků je třeba se věnovat? Zajisté postačí angličtina a němčina. Začněte tím, že si vypíšete základní pojmy potřebné ke konverzaci. Je možno si i na papí vytisknout malý příruční slovníček a ten mít po ruce pro případ potřeby. Hezky angličtinu na jednu stranu a němčinu na druhou. Formát A4 by měl postačit. Jakmile budete mít jasno v tom, co všechno potřebujete umět, procvičte si dialog s kamarádem či kamarádkou. Pro dobrou výslovnost je vhodné stáhnout si nějakou výukovou aplikaci nebo překladač, který mluví a pořádně si to procvičovat a poslouchat. Poté si to do svého mini slovníčku foneticky zapište. Možná i tučnými písmeny. A jaké pojmy budeme především potřebovat? Základ je naprosto jasný.

·         Dobrý den.
·         Přejete si?
·         Kolik to stojí? Stojí to tolik a tolik – základní číslovky odpovídající vašim cenám.
·         Mohu vám to zabalit?
·         Ještě něco? Je to všechno?
·         Mějte se hezky, nashledanou.
stránka slovníku.jpg
Dále se to odvíjí od sortimentu, který prodáváte. Je vhodné umět pojmenovat všechny své výrobky, dokázat sdělit z čeho jsou výrobky zhotoveny, pokud dovážíte, pak musíte umět říci – je to odtud a odtud. Velice často je nutno naučit se i barvy. A připravit se na tuto konverzaci.
·         Z čeho je to vyrobené?
·         Je to ruční práce. Vyrábím to sama.
·         Vše je zhotoveno z kvalitního materiálu.
·         Máte to v jiné barvě?
·         Mám to v barvě červené, zelené, modré, žluté, a tak dál.
·         Je to zdravotně nezávadné.

U nádobí je také potřeba osvojit si pojmy pro objem, například tento hrnek má objem půl litru a podobně.
Pokud můžete nějakým způsobem pochválit své zboží, sdělit nějakou zajímavost, čím je jedinečné, naučte se příslušné věty. Kupříkladu toto jsem háčkovala sama, příze je zcela nezávadná a vhodná i pro alergiky a malé děti. Mám na tyto výrobky atest, splňuje hygienické normy, jsou použity drahé kvalitní komponenty.

A na závěr se raději i připravte na to, že zákazník nějak reaguje na cenu, barvu, velikost, nebo třeba jen obdivuje. To znamená osvojit si i věty typu.
·         To je hezké. Děkuji.
·         Máte větší, menší? Mám, nemám. Prosím.
·         Je to levné.
·         Je to drahé.
·         Mohu vám dát množstevní slevu.
Prostě zbytek si již musíte přizpůsobit svému prodeji.